31 Srp

Nejlepší regenerací po běhání je sauna

Z Česka se stává národ běžců. Kdo neběhá, nejspíš brzy začne. Běhání je ale obrovská zátěž pro tělo – hlavně pro svaly a klouby. Pokud se chcete udržet v kondici co nejdéle, dopřejte tělu pořádnou regeneraci. A tou nejlepší je saunování.

Správná technika a dobrá výdrž jsou pro běhání důležité. V běžeckých začátcích je ale hlavním klíčem k úspěchu vůle a motivace vydat se běhat podle plánu. A věřte, že se vám bude každý den vybíhat lépe, když vaše tělo dokonale zregenerujete.

Po běhání zamiřte do sauny…

Vysoká teplota v klasické finské sauně (přes 100° C) zlepšuje prokrvení svalů a tím i schopnost cév odvádět kyselinu mléčnou, která se při sportovních aktivitách tvoří ve zvýšeném množství a tělu sportovce hrozí tzv. zakyselení.

Prokrvením svalů se zvýší i jejich pružnost. Je tak dobré saunu zařadit na program večer, po běhání. Další den a při následujícím tréninku vás pak nebude bolet celý člověk. Ochlazením navíc zlepšujete odolnost svého organismu, což oceníte při běhu v nepříznivých podmínkách.

  

…nebo do infrasauny

I saunu se zářiči s infračervenými paprsky používají běžci po celém světě jako účinnou regeneraci. Infrasauny jsou vhodné pro lidi, kteří mají potíže se srdcem a nemohou tak kvůli možným zdravotním obtížím do klasické sauny.

  

Výhodou je kromě nižší teploty a většího přímého prohřátí svalové tkáně i nízká časová náročnost. Po 20 minutách vyjdete z infrasauny jako znovuzrození. Saunování tak snadno zařadíte třeba hned po ranním běhu a vyrazíte do práce s čistou hlavou a dobrým pocitem v těle.

  

Ať už zvolíte finskou saunu nebo infrasaunu, nechte si ji postavit od profesionálů z české firmy SaunaSystem.

Podobné články